Riigikogu
Riigikogu
Skip navigation

Riigikogu

Calendar

Select a date range Open Calendar

From:

To:

Close X

View Results:

Find a verbatim record

Search using the left date panel to select a period, and other filters below.

Find a verbatim record

Cancel
header-logo

Verbatim records

Verbatim reports of proceedings: 635 Ava/Sulge kõik
14.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:04 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! See on küll puhtalt protseduuriline [küsimus]. Nagu ma kuulsin, kuus sotsiaaldemokraati on peretoetustest eemaldunud ja see tähendab seda, et Lauri Läänemetsa rühmitus on kuuepealine. Aga kas kolmepealine Raimond Kaljulaidi ühendus on sotsiaaldemokraatidest eemaldunud, kas nad on es... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Tõesti väike protseduuriline. Me oleme nüüd või õigemini oleme heade Reformierakonna kolleegidega raisanud praegu täpselt 19 tundi. Kas Riigikogu juhatus on arutanud, kui palju see koera saba viilutamine on maksma läinud ja kui palju võib veel minna?

Loe lähemalt

13.06.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on selline protseduuriline küsimus. Meil on pikk menüü siin. Kas teil juhatajana on informatsiooni, kas me jõuame sel nädalal esimesest küsimusest kaugemale? Kui me ei jõua, siis kuhu see ülejäänud väärtuslik kraam sellisel juhul läheb, vaba mikrofon kaasa arvatud?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kolleeg Võrklaeval on mure, et ei taheta kuulata nende suurepäraseid parandusettepanekuid. Aga ma küsin, et miks kolleeg Võrklaev ja [teised] kolleegid ei kasutanud vaheaja võtmise eel seda võimalust (Juhataja helistab kella.) paari lausega [oma muudatusettepanekuid põhjendada]? (Sa... Loe lähemalt

15:34 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma olen alati suhtunud kolleeg Ligisse lugupidavalt, ta on meie aksakall ja meie mälu kandja. Aga praegu tema küsimuse peale, kui ta küsis, kes on selle eelnõu protestiks lahkunud, [tahaksin küsida, et] kas see tähendab, et kolleeg Ligil on mõistus natukene tuhmistunud või oli see p... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on suur mure naaber Signe Kivi pärast. Eelmises ettepanekus ta lubas 71 eurot esimese lapse kohta, aga nüüd äkki 66 eurot ainult. Teise ja kolmanda lapse [toetus] on jäänud samaks. Mida see tähendab? Kas ta on kuidagi leebunud või nõrgemaks jäänud?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugedes neid parandusettepanekuid, tekkis mul küsimus. Kas järgmise ettepaneku puhul, mille on esitanud Signe Kivi koos Mart Võrklaevaga ja milles pakutakse esimese lapse toetuseks 80 eurot, on Mart Võrklaev kui fraktsiooni esimees oma mõjuvõimu kasutades fraktsiooni lihtliiget Sign... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kolleeg Keldo siin rääkis, et peaks olema ekspertarvamused. Aga kas teile on teada, kas siis, kui aasta enne [Ukraina vastu korraldatud] Vene rünnaku algust esitasid kolm rahvasaadikut – Ants Laaneots, Jüri Jaanson ja Urmas Kruuse – ettepaneku [korraldada] referendum, et kaaluda Ven... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on tõesti protseduuriline. Kas on võimalik ühte ja sama parandusettepanekut dubleerida lõputu arv kordi ja panna erinevaid numbreid? Kolleeg Võrklaeval on näiteks ettepanek 844, 854 ja 8[51], kõik on identsed parandusettepanekud ja muuseas kiidavad selle eelnõu heaks, ütlevad, e... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, hea juhataja, tõesti, protseduuriline küsimus.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Uurides neid suurepäraseid ettepanekuid, leidsin ma näiteks üheksa ettepanekut, numbriga 526–534, millele on alla kirjutanud keegi Alender, samamoodi nagu Stalin või Lenin või Suslov või Ratas või Ernits võiks olla. Kas normitehniliselt võibki niimoodi, et rahvasaadik ei pea enam eesnime kirjutam... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Aga meil on siin praegu kolm Helmet ja mõni aeg tagasi oli ka kaks Kallast. Kuidas neil siis vahet teha?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Täitsa nõus, et meil on siin kaks Kokka ja on veel kolm Helmet. Kui nad kirjutavad alla "Helme" ja numbrit ei pane, et esimene, teine või kolmas, siis kas see on [lubatud]? Ma räägin protseduuriliselt. Kas võib parandusettepanekuid niimoodi esitada? Võib-olla näiteks lugupeetud juha... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud Riigikogu esimees! Nagu ma aru saan, võib edaspidi eelnõudele ja parandusettepanekutele tõesti alla kirjutada kas "Ernits" või "Ratas" või "Stalin" või "Alender". See [eesnimi] ei olevat nii oluline. Aga mul on ka teine asi, mida ma tahaksin küsida. Näiteks kui Võrklaev, Mart on esitan... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Tuleme 700 parandusettepaneku võrra lähemale ja vaatame sedasama [ettepanekut nr 93]. Õnneks on siia alla kirjutatud "Timo Suslov, [Sulev Kannimäe]", mitte Suslov ja Kannimäe, aga siin puudub igasugune seletus. Ma loen seda kollast raamatut, siin on selges eesti keeles öeldud: "Muud... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Me liigume mõnusas tempos kesköö poole. Aga kui ma vaatan, mis meil ees seisab – üle saja me jõuame –, siis [näen, et] neid vigaseid pruute on siin rohkem kui mittevigaseid. Ma pean silmas [muudatusettepanekuid] kuni 120‑ndani. Ainult 104. ja 119. muudatusettepanekul on mingi lause ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, härra Pevkur! Ma arvan, et enne seda hääletust võiks meenutada Arvo Juntit, kes algatas sihiliku töötakistuse ehk tema järgi nime saanud juntimise.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on selline protseduuriline küsimus. Läheneme järgmisele kümnele minutile ja me oleme saja parandusettepanekuga raisanud juba 16,6 tundi. Mu küsimus teile: kas selline ajaraiskamine on olnud mõttekas?

Loe lähemalt

09.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah, hea juhataja! Uus istung on alanud ja ma vaatan, et kolleegid Reformierakonnast on siia ilmunud. Ma küsin, lugupeetud juhataja, et kas see, mis siin terve öö otsa toimus, oli kollektiivne tööluus. Me olime sunnitud hääletama Reformierakonna parandusettepanekuid, aga esitajaid ei olnud ja nad... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kõigepealt on mul rõõm kuulda, et Valdo Randpere reageeris minu sõnumile, kuigi väga pika ooteajaga. Aga keegi ei ole mind sundinud, ma lihtsalt ei ole harjunud lamajat lööma. Oleksin tahtnud, et parandusettepanekute esitajad kaitseksid oma ettepanekuid ja vähemalt oma hääle annaksid, aga kahjuks... Loe lähemalt

08.06.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:03 Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorraldusest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud Riigikohtu esimees! Ma loen siin neid iga-aastaseid raporteid, aga ühe küsimusega on väga raske seda hõlmata. Ma saan aru, et naised tungivad peale: kõigepealt nad võtsid üle prokuratuuri, nüüd, nagu ma aru saan, te võitlete kohtute rindel. On ülepakkumised ja kõik muu, i... Loe lähemalt

17:03 Maagaasiseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (596 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Mis selle kaitsetu tarbija definitsiooniga on? Kes on see kaitsetu tarbija? Siin, ma lugesin, ühelt poolt on see kodutarbija, kellele on määratud toimetulekutoetus sotsiaalhoolekande seaduse puhul. Aga siin vist on natuke midagi muud arvatud. Kes gaasiga nii‑öelda ..... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Seleta natuke lahti, kuidas seda 20‑kilomeetrist kaugust, seda keskmist arvutatakse. Sellest tuulikust on jutt, mis on meres, mille puhul keskmine leitakse. 

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kolleegid! Ma olen Andresega nõus, et see on väga oluline eelnõu, aga arvestades meie hektilist ja tõmblevat olekut siin, viimastel kuudel eriti, ei kuulu see hea õigusloome hulka. Mäletate, kuidas me keevitasime või üritame keevitada lennundusseadusele juurde ühe sellise kraavi ehi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aa, ega siis ei olegi midagi öelda.

Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, kümme sekundit läbi. Vabandust! Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Aitäh! Nii et ööistung jätkub.

Loe lähemalt

18:36 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on mure kolleegide pärast. Ma olen siin kolleeg Timole ja Mardile helistanud, et [hääletatakse] nende ettepanekuid ja et nad tuleksid kaitsma, aga nad ei ole tulnud. Ja Annely samuti. Kas ei peaks, kui saadik esitab ettepaneku, olema ka saalis ise ja kaitsma seda? Kas ei peaks s... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, protseduuriline. Mul on mure kolleeg Akkermanni pärast. Ma olen talle saatnud korduvalt sõnumeid, et tema ettepanek, on vaja kaitsma tulla, aga ta üldse ei reageeri.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa. Hea juhataja! Mul tekkis kolleeg Stalnuhhiniga analoogne mõte. Meil on siin kolleeg Anastassia Kovalenko‑Kõlvart, kes väga hästi mängib klaverit ja on mänginud mõnel ööistungil. Veel täna rääkisin temaga. Kas äkki võiks paluda, et tema teeks meile klaveripala mõne, 20. või 21. parandusettepa... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on tõeline mure. Ma hetk tagasi saatsin Sulev Kannimäele sõnumi: "Sulev, tule kohe, sinu ettepanek", aga ta ei ole vastanud. Ja paljud kolleegid, Akkermann ja Yoko Alender ja Timo Suslov pole nagu vastanud. Ainukene mul on rõõm, et Mart Võrklaev on reageerinud. Kas peaks midagi ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, mul see üks ja sama mure on. Ma saatsin hetk tagasi Siim Kallasele sõnumi: "Siim, kus sa oled? Sinu ettepanek, tule kaitsma." Aga kuidas me hakkame nüüd seda hääletama, kui esitaja ei saa kohal olla ja toetada?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja. Mul on tõesti mure kolleeg Kannimäe pärast. Ma olen talle mitu sõnumit saatnud ja öelnud, et on tema parandusettepanek, et ta tuleks kaitsma, aga ta millegipärast ei reageeri. Kuidas me hakkame lamajat lööma, kui ta ei saa kaitsta ennast?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ei, saab ikka kaitsta. Oma häälega tema, Sulev Kannimäe saab kaitsta. Seda ma pean silmas.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kas ma sain õigesti aru, et härra Kannimäe nagu ei taha osaleda istungil? Või on ta haige?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, lugupeetud juhataja! Mul on tõsine mure kolleeg Sulev Kannimäe pärast. Juba mitmes eelnõu, me hääletame selle vastu, aga ma olen Sulevile saatnud korduvalt sõnumeid, et kus sa, Sulev, oled, aga teda ei ole jätkuvalt ja me peame jälle nagu lamajat lööma, selja tagant. Väga ebameeldiv olukord.... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, lugupeetud juhataja! Mul on suur mure kolleeg Sulev Kannimäe pärast. Me juba mitmendat tema suurepärast parandusettepanekut hääletame, aga kolleeg Kannimäe ei saa ennast kaitsta. Kas juhataja ei saaks midagi ette võtta, et me ei peaks sellist inetut asja, et inimene, kolleeg ei saa ennast ka... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud juhataja! Kui kolleeg magab ja teda kutsuda tööle, siis kas see on provokatsioon? Ma enne muretsesin, et kolleeg Kannimäe nagu ei reageeri minu sõnumitele, et tema ettepanekute hääletamine oli. Ja nüüd kolleeg Kannimäe ütles mulle, et ta ei reageeri sõnumitele, kuna see on provokatsioo... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on see vana mure kogu aeg. Mõned kolleegid on lõpuks jõudnud saali, aga Marko Torm [ei ole]. Ma olen talle ka mitmeid sõnumeid saatnud, me hakkame nüüd tema ettepanekut hääletama, aga teda ikka ei ole kohal. Kuidas niimoodi, äkki saaks virgatsi saata?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Sulev Kannimäe lõpuks ometi jõudis tööle, aga mul on mure Tiiu Aro pärast. Ma olen talle saatnud korduvalt sõnumeid, et tööpäev on ja tema ettepanekute kaitsmine, aga Tiiu pole ikka [kohale] ilmunud, kuigi ei ole ammu enam öö. Äkki peaks kuidagi uurima, kas Tiiuga on kõik korras? Loe lähemalt

08.06.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

13:27 Valitsemisaja kokkuvõte video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Andrus Ansip lubas kunagi viia meid nelja rikkama, jõukama Euroopa riigi hulka. Te olete pooleteise aastaga neli rekordit, Euroopa või maailma rekordit, püstitanud, kaks koroonaga ja üks Ukraina abistamisega suhtarvuna ja nüüd viimane, kodumaine rekord, üle Eur... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Mina ei ole teid nimetanud raudseks leediks. Ma viitasin sellele, et kui on tegemist raudse leediga, siis tal võiks olla ka kodumaal toimuva suhtes mõju, mitte ainult väljamaal. Aga vaadake, Prantsusmaal oli maikuus see number 5,8, mis meil on 20,1. Ja energia ... Loe lähemalt

13:39 Sõjapõgenikud video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! PPA on millegipärast alates 27. maist läinud üle nädala kaupa ülevaate andmisele, kuigi kui jagada päevade arvuga, et kui palju [sõjapõgenikke] päevas tuleb, siis üle 300 või ligi 400 tuleb neid ikka. Miks selline ootamatu muutus on tekkinud? Aga põhiliselt tah... Loe lähemalt

07.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:03 Riigieelarve kontrolli erikomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Inflatsiooni kriisist Eestis" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud president! Mina ei ole selle ala spets, aga ma armastan lugeda nende inimeste kirjutisi, kes teavad. Ja Paul Krugman, Nobeli laureaat on see, keda ma olen viimastel päevadel taas palju lugenud. Krugmani sõnul eelmisel aastal Valge Maja majandusnõustajate nõukogu ütles, et... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Panga president rääkis siin, et ega suurt midagi teha ei saa, väike riik ja kõik muu. Aga üks mu Facebooki sõpradest tegi nimekirja, et teie võiks olla unistuste valitsuse peaminister. Kui te seda saaksite – koht võib üsna varsti vaba olla –, mida te siis teek... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Kui euro siin 1999. aastal loodi, siis sakslased kartsid, et läheb käest ära, ja siis pandi see, et [inflatsioon] võiks olla 2% juures või alla selle. Aga kui vaadata nüüd maikuud, alles see oli, siis sakslastel endal oli 8,7%. Ja kui meil Madis Müller veel 2019. aastal... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Hinnangud majandusele on muutunud uskumatult erapooletuks, me elame tõejärgses poliitilises keskkonnas. Kõike ei jõua siin ette lugeda, igaüks võib seda artiklit ise lugeda, kuigi neid artikleid on [tal] palju rohkem. Krugman ütleb, et praegune inflatsioon sarnaneb 1946. ja 1948. aasta infla... Loe lähemalt

06.06.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on selline protseduuriline küsimus. Kolleeg Jaanson oli mures, et ei ole saanud oma muudatusettepanekut tutvustada, et siis peaks nagu midagi otsustama. Aga mul on samasugune probleem. Kolleeg Pevkur on praegu Ukraina rindel ega ole meie seas. Kui me hakkame nüüd hääletama, siis... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma tahtsin juhtida tähelepanu, et võib-olla peaks vaatama komisjonide ja lossi muud kellad üle, et nad näitaksid ühte aega. Mul on tähelepanekud, et kõik ei näita.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Protokolliliselt siin tuli jutuks kolleeg Kingo puhul, et kolleeg Randpere kasutas mõistet "kanatants". Ja nüüd ma protokolli jaoks tsiteerin Randpere kui Tai ja mitmete teiste sõprusriikide sõprusrühma juhti: Aasia meelelahutustöösturid murravad ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh! Ma tutvustan teile, mis toimub Aasias, kus kolleeg Randpere on kodus. Aasia meelelahutustöösturid murravad ööd ja päevad pead, kuidas tulla välja millegi nii naeruväärsega, et seda saadaks hobutantsu edu. Nüüd on hiinlased saanud hakkama millegi piisavalt totraga, et meilgi siin Eestis ja ... Loe lähemalt

17:14 Arupärimine kutseõppe rahastamise kohta (nr 135) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kõigepealt, meil need proportsioonid kutseõppe ja gümnaasiumi puhul on terve mõistuse järgi nagu paigast ära ja see tähendaks rahastamisel samuti väga olulisi muutusi. Aga ma küsin ühe konkreetse asja: need karbid on olemas, mitte küll alati, aga kui palju selle... Loe lähemalt

17:45 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid, isegi need, kes lahkuvad! Täna on selline tähelepanuväärne päev. Koalitsiooni ei ole veel teada, kuhu ja millise valitsuse all Eesti hakkab liikuma, aga ma jutustan teile, mis ma pühapäeval nägin. Tulin korraks siia majja ja äkki helistati mulle julgestuspolitseist, ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, ega rohkem ei tahagi [midagi öelda]. Aitäh!

Loe lähemalt

02.06.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:03 Finantsinspektsiooni 2021. aasta aruanne video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud esineja, aitäh ettekande eest! Noh, kui nüüd piltlikult öelda, te olete nende 600 subjekti hulgas liigkasuvõtjate nagu ülemjärelevaataja. Te kurtsite siin, et need hoovad millegipärast Eestis on selle karja juhtimisel liiga lõdvad ja millegipärast ei saa neid rakendada. K... Loe lähemalt

11:05 Vabariigi Valitsuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse ümberkorraldamine valitsusasutuseks) eelnõu (590 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma vaatasin siin § 1, Kaitseministeeriumi valitsemisala. Siin on neid mõisteid terve kari: "korraldamine" on neli korda, "kujundamine" üks kord, "elluviimine" üks kord, "koordineerimine" üks kord ja nii edasi, ja nii edasi. Aga kas on vaadatud seda tervikuna ja võrre... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma keskendun ikkagi nendele mõistetele. Oskad sa seletada seda mulle? No näiteks on siin, et keeleliselt on parandatud, on joon alla tõmmatud, "merepiiri valvamine ja kaitse". Aga kui vaadata, kuidas seda on öeldud ka mujal, siis ma küsin, miks ei ole "valvamine ja k... Loe lähemalt

12:16 Lennundusseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (524 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Saan aru, et rasketel aegadel tuleb pintsakuid õmmelda erinevatesse kohtadesse, sisuliselt õige samm. Aga ma vaatan seda kirbukirjas tehtud sellist tabelit või lisa nr 1, kus on lõputult kastikesi ja noolekesi ja nii edasi. Kes selle suurepärase joonise välja töötas? Taolisi võiks o... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma ei saanud oma esimesele küsimusele vastust. Selline ülimalt detailne, nagu selline lauamäng, et kuidas tuleb, üks nool läheb kuhu ja kuhu ta lõpuks välja jõuab. Kas on plaan sellist praktikat vähemalt majanduskomisjonil nende eelnõude puhul edaspidi ka rakendada, ... Loe lähemalt

01.06.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:03 Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse ning töölepingu seaduse muutmise seaduse eelnõu (615 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Küsimusi on palju, aga põhiline küsimus on selline: kas see vajalik seadus võetakse vastu selle valitsuskoalitsiooni ajal või on juba teised olud, kui me seda menetleme? Minu küsimus on: kui Keskerakond enam ei ole koalitsioonis, kas ta jätkuvalt toetaks seda ee... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Jah, see on oluline eelnõu, mis puudutab 77 697 tööandjat ja 582 600 töövõtjat. Aga siin on selline märkus, ametiühingute keskliit on seda öelnud, et kui tööleping öeldakse üles selle tõttu, et tervis on tööandja tõttu halvenenud, siis hüvitist ei pea maksma. Se... Loe lähemalt

14:44 Välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (564 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Rõõm kuulda, et te olete ringi peale teinud [kohtadele], kus sotsid valitsevad, ja teil on ülevaade, kui palju selliseid elamispindu ja kortereid on olemas. Anna natuke ülevaadet, kui palju on neid Saaremaal või Hiiumaal või Võrus või Tallinna linnas. Kas see ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Te nagu viimati ütlesite mulle, et varsti tuleb uus peaminister, annab oma ametivande. Mis positsioon teil seal on? Olete siis sotsiaalkaitseminister ja saate vaadata, kuidas ukrainlaste elu veelgi paremaks teha ja neid rohkem vastu võtta?

Loe lähemalt

17:37 Alushariduse ja lapsehoiu seaduse eelnõu (579 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kõigepealt õnnitlen teid lastekaitsepäeva puhul, et te lastetoetuse puhul 2000 obstruktsioonilist ettepanekut tegite. Aga teiselt poolt, see on nagu "Tõde ja õigus", esimene osa. Ma olen selle [eelnõu] läbi lugenud, aga kuna autorid on Triinud ja Liinad ja igasu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! See, kui armastav abikaasa kiidab – ta peabki kiitma. Aga kui te ütlete, et nii head eelnõu pole enne siia tulnud, siis vaadake oma kalleid tänaseid koalitsioonikaaslasi. Mulle tundub, et nemad küll ei kiida seda heaks, meist rääkimata. (Juhataja helistab kella.... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, tahaks nagu natukene ministri kaitseks välja astuda. Mäletate, üks öö oli, kui kõik ministrid magasid rahulikult – sotsiaalkaitseminister, kaitseminister, IT-minister – ja teie olite siiski ainukene, kes öö varjus siia tuli. Nii et see, et te meile fraktsiooni ei tulnud, jah, on üks asi, aga... Loe lähemalt

01.06.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

13:41 Inflatsiooni ohjeldamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud peaminister! Tahtsin küsida, et inflatsioon on seotud energiaga, aga meie majad on nagu Nihv-Nihvi majad. Võib-olla peaks ütlema rahvale, et külmemas toas saab ka elada, paksem kampsun selga. Aga te räägite jälle, et peaks allkirja tagasi võtma. Ma ei saa kasutamata jätta... Loe lähemalt

13:52 Kulutused energiale video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud rahandusminister! Nagu ma hetk tagasi kuulsin, seda koalitsiooni tegelikult ei ole. Teie olete praegu rahandusminister, täna veel. Aga jutt on ikka jälle energiast. Ma tuleksin LNG‑terminali juurde. Ma olen seda mängu jälginud, keemia pole seal nagu kuidagi klappinud viim... Loe lähemalt

31.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:02 Eesti Panga 2021. aasta aruanne video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Te ei ole küll naftaspetsialist, aga ma vaatan siin toornafta hinda ja inflatsiooni Euroopas. Need on üsna hästi korrelatsioonis – kui hind on madal, siis on ka inflatsioon allapoole, ja kui kõrge[, siis vastupidi]. Ma ei hakka neid aastaid siin nimetama. Kui ... Loe lähemalt

11:44 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pöördumatult Venemaa gaasi kasutamise lõpetamiseks" eelnõu (566 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Me oleme seda Vene gaasi või üldse gaasiasja arutanud üheskoos üsna palju, aga minule on jäänud üsna segaseks, kas see nii‑öelda Vene gaas siis ühel hetkel ikkagi imbub siia enne sügist või ei imbu. Üks Eesti Energia juhatuse liige eile mainis, et ilmselt jama... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma lähen Urmase küsimusest natuke edasi. Sa ütlesid – ma ei tea, kas see oli natuke vingerdav või oli selline riigimehelik –, et arutatakse mingit varianti. Või mis see viimane lausepool sul oligi? Mida sa sellega silmas pead? Äkki peaks ikkagi, kui asi läheb sügisel... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ilus eelnõu ja pöördumine Vabariigi Valitsuse poole. Rõhutan [otsuse pealkirjas olevat] sõna "pöördumatult". Kolleeg Stalnuhhini ettekanne oli väga värvikas ja iseloomustas seda reaalset olukorda, et pöördumatult ja kohe kannapöördeid teha on tänapäeva maailmas ülima... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluks küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kes selle lõbu kinni maksab? Ma rõhutan, Alexela räägib, et umbes 150 miljonit – pole vaja, ehitame ise valmis. Samas gaas hakkab tulema Ameerikast. Vaatame Euroopat ja Ameerikat: Ameerikas on veeldatud maagaasi hind megavati eest 20 eurot, Euroopas 100 eurot. Transport üle ookeani ja kõik see mu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, ega ma rohkem ei tahagi midagi öelda. Igal juhul selline ilus eelnõu, et pöördumatult, aga elu ei ole ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh!

Loe lähemalt

13:08 Riigikogu otsuse „Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele täiendavate sanktsioonide kehtestamiseks Vene Föderatsioonile seoses agressioonisõjaga Ukraina vastu“ eelnõu (567 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Jah, rekad liiguvad praegu üsna intensiivselt ja need probleemid, järjekorrad on piiril väga suured. Võiks Eesti firmadele teha mingisuguse omaette [järjekorra], et saaks kiiremalt liikuda. Aga samas, minu küsimus on see: Einar Vallbaum, kunagine kolleeg, sinu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Nagu ma aru saan, on see selline patriootlik ja innustav üleskutse, aga arvestades reaalsust, peaaegu täitumatu. Minu küsimus on, kas seal arutati [ka sellist teemat]: Urmas Reinsalu erakonnakaaslane Marko Pomerants on nende punkerdamisalade [teemal] kõvasti lobitööd... Loe lähemalt

13:41 Eesti Rahvusraamatukogu seaduse ja autoriõiguse seaduse muutmise seaduse eelnõu (559 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Sellel esimesel lugemisel iseloomustas Ivi Eenmaa, [endine] rahvusraamatukogu peadirektor, keda ma pean autoriteediks, seda eelnõu, kuidas ta täpselt oligi, väikese bürokraatliku näpumänguna, mida toimetatakse suurte ponnistustega väga mittearusaadava eelnõu näol. Kõ... Loe lähemalt

30.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:08 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Kui Kaja Kallase valitsus võimule sai, siis esimese asjana likvideeris ta rahvastikuministri koha ja rahvastiku probleemkomisjoni. Ja minu küsimus sulle on: kas see on juhus, et seesama seltskond on praegu paaniliselt lastetoetuste tõstmise vastu?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Žõtomõrist ma ei räägi. Ma mäletan, et see tuli välja kunagi hulk aega tagasi, et meie suursaadik käis Žõtomõris ja seal siis leiti, et võiks šefluse alla võtta ühe oblasti. Aga minu küsimus on selle kohta, mis seal komisjonis oli. Seal oli jutuks, et IT‑rakendust ei... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma kuulsin lugupeetud Siim Kallaselt, sain aru, üleskutset segregatsioonile, et eelnõus ei ole eristatud ja kõik saavad, kes siin [elavad], ka 80 000 venelast ja nii edasi. Sain ma õigesti aru ja kas selline üleskutse on üldse aktsepteeritav Eesti Vabariigi parlamendis?

Loe lähemalt

18:30 Toodete ja teenuste ligipääsetavuse seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Sellel direktiivil on see 28. juuni selline maagiline number, aga lõplik ülevõtmine oli vist aastal 2030 ja vahepeal oli kas 2025 ja nii edasi. Miks siis selline kiirustamine praegu, kui 28. juuni tuleb veel palju aastaid?

Loe lähemalt

19:16 Kaitseväe korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Politsei- ja Piirivalveameti laevade üleandmine Kaitseministeeriumi valitsemisalasse) eelnõu (572 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Seleta mulle ära. Siin meie kolleegid tegid ettepaneku, et sõjaajal võiks minna see piirivalve Kaitseväe alla, aga nüüd on praegu, et see ei ole nagu süsteemne, merel viiakse piirivalve sinna Kaitseväe alla, Kaitsevägi hakkab tegelema. Aga maismaa puhul on kuida... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Aitäh sellise lootuse eest, et kunagi võib ka sõjaväestatud piirivalve tulla. Aga minu küsimus on see. Siin on palju näiteid, millega nüüd Kaitsevägi hakkab tegelema või piirivalve. Näiteks: teataja sõnul pidi sõbranna olema Prangli saarel ning oli helistanud, et tal... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Nagu ma praegu kuulsin, on tegemist ajakriitilise eelnõuga ja tänu sellele on valitsus ... Ma ei tea, kas valitsus üldse on seesama valitsus, sest hiljuti alles Reformierakond jäi 32 häälega vähemusse. Aga see selleks. Me oleme praegu jah kuuenda eelnõu juures, mida ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jaa, ikka on. Aitäh! Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Abikaasa sulgeb end vannituppa ja helistab Häirekeskusesse. Kolmas: Häirekeskus saab teate, et Pranglilt paadiga keegi on läinud viima samakat läheduses olevale laiule, kus on seltskond noori alaealisi. Neljas: teataja sõnul pidi sõbranna oleme Prangli saarel ning oli helistanud, et tal on nöör k... Loe lähemalt

18.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:27 Riigikogu otsuse „Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (549 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Praegu käib Noblessneri valukojas tõsine samasugune arutelu ja seal Einari Kisel, kes oli Maailma Energeetikanõukogus tegelane, ütles otse välja, et Eesti vajab elektriturukorralduse jalgadele panemist. Praegu käib selline nina nokkimine, defineerimine ja liikumine n... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Mis seal komisjonis oli reaalselt? Kas oli selline ettekujutus või arutelu, et Reinsalu tuleb mingi hullu jutu ja ettepanekutega, aga tegelikult on valitsusel kõik need asjad juba plaanis? Kuidas seal oli? Ma ei ole jõudnud protokolli lugeda.

Loe lähemalt

16:33 Perehüvitiste seaduse, sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (605 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Siin on nii: kui üksikpensionär võtab Ukraina põgeniku, siis on tal lootust, et ta toetusest ilma ei jää. Aga minu küsimus on, kas see puudutab ainult Ukraina põgenikke või ka Afganistani või Süüria omi. Need on ka põgenikud. Ja teine on, et tegelikult üksi el... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Minu eelmisele küsimusele ma ei saanud osaliselt vastust. Me aitame üksi elava pensionäri juurde Ukraina sõjapõgenikke, aga on ka Süüria ja Afganistan ja kriisid on mujalgi. Kas need jäävad siis kõrvale? Aga praegu on 38 000 põgenikku, olete hädas. Olete te arut... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Kui Mart Võrklaev esines siin kõnega ja rääkis kõigist neljast, siis minagi alustan kõigist neljast. Tegemist on valitsuskoalitsiooni tetraloogiaga ja selle tetraloogia esimene teos on praegu ettekandel. Vana‑Kreekas oli üks selline, nagu nimetati ka, iseseisvast teo... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh! Ja nüüd siis on kogu selle tetraloogia üks põhitegelane Ukraina üksikema või naisterahvas kõige paremates aastates, kes kõikides tetraloogia teostes ilmub ühes või teises rollis. Ja nüüd tema ilmub siia selles rollis, et ta pannakse koputama üksi elavate pensionäride uksele või vastupidi. ... Loe lähemalt

19:02 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (606 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kui eelmine aasta lisaeelarve võeti vastu, siis sama asja, eriotstarbelise diisli aktsiisi, langetati üle aasta, aprillini, aga praegu see lõpeb vana-aastaõhtul. Mis on selle loogika? Põllumehed jätkuvalt külvavad ja lõikavad, [kalamehed] käivad kalal sõltumata ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma kuulasin neid vastuseid väga teraselt enne ja praegu ma sain aru niimoodi, et asi on tegelikult bürokraatlik, selline paberi peal värk, pakett. Mis on siis olulisem, kas vorm või sisu? Meil on pakett, 9‑miljoniline pakett, ja tänu sellele me lõpetame selle va... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Mina e-sigarettidest ei räägi. Aga ma räägin oma pidevatest jutuajamistest oma põllumeestest sõpradega, kelle juures ma üsna tihti istun, ja me arutame asju. Me oleme rääkinud täna siin sõjalisest julgeolekust ja lisaeelarvest.

Selle tetraloogia teine köide on ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja mida siis peaks tegema selles valguses? Ühelt poolt praegu väikene samm õiges suunas, aga väga lühiajaline. Oleks vaja pidevust ja stabiilsust. No ma ei hakka rääkima põllumeeste võrdsest toetamisest ühisel turul, sellest on teised juba rääkinud kõige selle taustal, ja mida kõike peaks tegema.... Loe lähemalt

21:38 Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (607 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Endise ajakirjanikuna ma olen natuke kimbatuses. Nelli Teataja on selline leht, mis on tabloidi moodi, aga ta on alati olnud väga informeeritud ja palju paremini [informeeritud], kui nii-öelda kvaliteetlehed on aastaid olnud. Nüüd ma lõin selle lehe üle pika aja... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Tahaks natuke laiemat pilti. On raske aeg ja [meie ees on] lisaeelarve. Kuidas te valisite sellise huvitava buketi, et keda toetada? Ühekordselt lapsed ja pensionärid, poole aasta peale põllumehed ning nüüd ilma tähtajata, igavesest ajast igavesti kvaliteetvälja... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Tahaks küll kellukest. Aitäh, hea juhataja, ja head lähenevat keskööd! Me oleme alles tööpäeva keskel. Aga oleme jõudnud tetraloogia kolmanda osani. Endise ajakirjaniku ja ajakirjandusjuhina peaks mu silmad särama hakkama, aga ei hakka. Miks? Seletan kohe ära.

Ühelt poolt on seletus[kirjas]... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa-jaa, see on Jürgeni oma. Aga see selleks. Ma tahan öelda, et need mõtted lugupeetud Reformierakonna ja tema mõjukate liikmete seas ei ole päris ühesugused.

Miks ma seda kõike räägin? Ma olen ise sellest maailmast tulnud ja näinud seda pikki aastaid seestpoolt. Ja ma tean, et kahjuks teg... Loe lähemalt

23:50 Riigi 2022. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (608 SE) teine lugemine (usaldusküsimusega seotud eelnõu) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Suurema osa Ukraina sõjapõgenikest võib Eestis kvalifitseerida lastega üksikemadeks, kelle mehed või elukaaslased, kui neid on, on Ukrainas või on nad hukkunud, või [põgenikud] ongi üksikemad, kes on siia lastega tulnud. Eestis on lastega üksikemade protsent Eur... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Mu eelmise küsimuse jätkuks. Jutt oli sellest, et kõik ei saa seda üksikvanema lapse toetust. Siin on öeldud, et üksikvanema lapse toetusele on õigus lapsel, kelle sünniaktis puudub kanne isa kohta või see on tehtud ema ütluse alusel, samuti lapsel, kelle vanem ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Kena hommikule lähenevat ööd! Ma räägin kahest asjast. Ma räägin tasakaalust väljas olevatest, sõjapõgenikele minevatest kulutustest ja energiajulgeolekust, LNG‑terminalist Pakri poolsaarel.

Mõned arvud. Tänase päeva seisuga on Eestis, või eilse seisuga, 38 468... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluks. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

See oli 13. mail. Ma kõike ei hakka ette lugema, loen mõned asjad. Siin öeldakse niimoodi, et Põhjasadamas on võimalik tagada Eesti gaasiga varustamise kindlus lähitulevikus. LNG‑ujuvterminali omanikfirma kinnituse kohaselt on sadam täielikult sobiv ujuvterminali jaoks. Ja rääkides Alexela sadama... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, tahaks teha sellise avalduse, et käed eemale meie reliikviast. Jürgen Ligi on meie reliikvia, elava ajaloo kehastus, ja temale peaks olema kõik lubatud. Teda puutuda ei tohi, muidu ta võib tolmuks muutuda.

Loe lähemalt

17.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:22 Ravimiseaduse ja veterinaarseaduse muutmise seaduse eelnõu (544 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Inimesetohtrina tahaksin küsida pudulojuste ravimite maailma kohta. Ma püüdsin seda [eelnõu] lugeda, aga on üsna raskesti hoomatav, mis selle asja mõte on. Ühelt poolt [öeldakse], et hulgimüügilubade alusel, aga et tegelikult ei saa seda võtta nii-öelda üksühe... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Tahaksin jätkata. Euroopa Liidus on teisi riike, mis on [Eestist] palju väiksemad, aga neil erilubade süsteemi ei ole. Äratas tähelepanu, et ravimihulgimüüjate liidu ettepanekud saadeti prügikasti. Nemad ju peaks olema need, kes selle asjaga tegelevad. Miks see niimoodi on?

Loe lähemalt

10:37 Rahvastikuregistri seaduse muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! See marginaalne sihtrühm, 21 000 isikut – kui palju neist on nii-öelda pärismaalasi? Vabandust väljenduse eest. Ma pean silmas [neid, kes ei ole] Ukraina sõjapõgenikud.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Omal ajal, nõukogude ajal oli selline laulukene, et moi adres ne dom i ne ulitsa, moi adres Sovetskij Sojuz. Praegu, ma saan aru, et kui ukrainlased välja arvata, siis on neid inimesi Eestis umbes 13 000, kellele see lauluke kehtib. Aga kes nad sellised on ja ... Loe lähemalt

11:22 Väetiseseaduse, kemikaaliseaduse ja toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (614 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Aitäh, hea juhataja! Hea minister! Siin on sellised huvitavad trikid. Ma küsin teilt [selle kohta], et Maaeluministeeriumi kodulehel on järgmine väetise definitsioon: aine või valmistis, mida kasutatakse taimede varustamiseks toitainetega. Ja nüüd tuleb sinna sisse selline uus loom – vabandust mi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! 16. juulil hakkab kehtima see väetisetoodete määrus, mis on juba kolm aastat tagasi vastu võetud. Tomatil või kartulil pole vahet, kuidas me midagi nimetame, nad tahavad väetamist, [ükskõik] kas väetise või väetisetootega. Nagu ma loen siit, võib üks ja sama teh... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... võib toota nii väetist kui ka väetisetoodet, aga toodang läheb hiljem sinna ja takka ning jõuab ikka inimeseni?

Loe lähemalt

11:42 Riigikogu otsuse "Riigikogu otsuse "Kliimapoliitika põhialused aastani 2050" muutmine" eelnõu (616 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Mina komisjonis ei saanud aru kogu selle asja mõttekusest. Riigikogu on võtnud läbi aegade vastu väga palju otsuseid ja nüüd aastaid hiljem hakata nokkima ühe otsuse sõnastust ... Muuseas, eile hilisõhtul arutasime kliimapoliitika põhialuseid üsna põhjalikult.... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Sa ütlesid minu eelmisele küsimusele vastates, et kui me sellise nokkimisega ei tegeleks, siis võiksime siit ära minna. Aga homseks on teie valitsus pannud tervelt neli eelnõu, kaasa arvatud lisaeelarve usaldushääletusele. Ja ma küsisin, et mitu eelnõu võiks panna – ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ma just vaatasin meie riiklikke arengukavasid ja nende ajahorisonte – [need arengukavad] olid heaolu, riigikaitse, transpordi ja nii edasi kohta. Meil on olemas selline dokument nagu "Eesti 2035" ja nüüd me räägime põhialustest aastani 2050. 28 aastat läheb sinna aeg... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, paluks küll.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... kuhu me sattunud oleme – kusagil käib sõda, ei ole teada, kaua see kestab, ja selle mõjud on jõudnud ka siia –, siis me ei tea, mida me põlevkiviga teeme. Kasvuhoonegaaside tonni hind on juba nii suur, sellest on räägitud. Selle ajani on võimalik rahulikult kasutada oma põlevkivi ja hiljem se... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Hea, et minu nime nimetati. Mul jäi ütlemata, et tegelikult on olud nii kiiresti muutuvad, ja arvestades seda praegust slaavi rahva siia saabumist, mis mõne kuu jooksul on toimunud, siis võib-olla peaks algatama ka põhiseaduse preambuli muutmise, et 2050. aastaks sõnad "Eesti peab tagama ees... Loe lähemalt

16.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Aitäh, juhataja! Mul on selline küsimus protseduuriliselt, et praegu on neli eelnõu usaldushääletusega, aga kas meil on võimalik panna ka terve istungjärk usaldushääletusele, kõik need eelnõud, mis tulevad, või nädala [omad].

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! (Hääled saalis.) Ma võin nii kaua oodata. (Juhataja helistab kella.) Hea juhataja! Nagu ma aru sain, võib panna ka terve istungjärgu või kogu koosseisu, kõik valitsuse poolt esitatud eelnõud usaldushääletusele. Sain ma õigesti aru, on see võimalik?

Loe lähemalt

16:34 Arupärimine eluaseme kättesaadavuse kohta (nr 132) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Paljudes piirkondades, maapiirkondades, on tõesti üüriturg suhteliselt kokku kuivanud. Aga minu küsimus on, kas on valitsus arutanud seda, kuidas nii‑öelda vaesemad eestimaalased konkureerivad Ukraina sõjapõgenikega sellel suhteliselt ahtal üüriturul. On see ko... Loe lähemalt

17:14 Arupärimine strateegia "Eesti 2035" rahvastikunäitajate kohta (nr 134) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Mul on need rahvastikupoliitika põhialused siin käes. Siis sõda muidugi polnud alanud ja ei olnud veel sellisest hiigelmigratsioonist räägitud. Aga siin on lause, et sisserändes eelistatakse kõrgelt kvalifitseeritud oskustöölisi ja õppureid ning panustatakse va... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud juhataja! Hea valitseja! Kolleegid! Peale 1990. aastaid, iseseisvuse taastudes on umbes 70 000 last jäänud sündimata. Meie ajahorisont sellel dokumendil, kus on 19 lehekülge, on aasta 2035. Sel ajal on 1995. aastal sündinud tüdrukutirtsud 40‑aastased ja nende fertiilne iga hakkab otsa ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Seal on öeldud, tsiteerin, et fertiilses eas – alates 20. eluaastast kuni 35. eluaastani – 1000 naisest, eelkõige naisest, on 300–350 maalt lahkunud. Kõige paremas tööeas ja fertiilses eas. Nüüd on küsimus selles, kas tagasi kodumaale läheb 10% või läheb 90%. Selles on küsimus. Minu meelest peaks... Loe lähemalt

18:43 Arupärimine muinaspärandi kaitse katastroofilise olukorra kohta (nr 129) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Muinsuskaitseameti lahkunud pealik poetas enne lahkumist kuu aega tagasi, et ministeeriumist tuleb kogu aeg ülesandeid, aga mitte raha. See tähendab, et sina oled seal, annad kogu aeg piitsa ja ülesandeid, aga mitte raha. Nüüd see 200 000, mis puudu oli, ja kõik... Loe lähemalt

19:55 Arupärimine ministeeriumi pädevuse kohase õigusloome kohta (nr 136) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Endise ajakirjandusjuhi ja uuriva ajakirjanikuna olen ma käinud mitme peaprokuröri juures peaprokuratuuris peale mingit järjekordset leket, joonud kohvi ja küsinud, et kulla kaim, kuidas siis seekord niimoodi läks ja peaks vaatama, kes seda tegi. Mina praegu ei ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ei olnud mul plaanis siia tulla, mõtlesin, et tegelen hoopis millegi muuga siit väljaspool. Aga kuuldes seda juttu, ei saanud kuidagi tulemata jätta.

Jah, see maja on tõesti üsna auklik. Ma olin aastaid suurte väljaannete peatoimetaja ja tegelesin ka isiklikult... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paar minutit. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kui tulla tagasi selle juurde, et Tarmo Vahterile ja Sulev Vedlerile lõi kohtunik ootamatult kirve selga – piltlikult öeldes, vabandust! –, siis mulle tundub, et siin oli mingisugune tööõnnetus. Need kanalid, mis on kaua aega töötanud, ja äkki üks isepäine kohtunik – ma ei tea, kas ta on puhkusel... Loe lähemalt

21:01 Keskkonnaministri 2022. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh "Kliimapoliitika põhialuste aastani 2050" elluviimisest) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Homme kella viie paiku on gaasiseaduse paranduste [tähtaeg]. Kas vastab tõele, et sina ja kolleeg Taavi Aas tahate teha järjekordse kobareelnõu, nii et Taavi paneb selle meretuuleparkide talumise tasu ja sina mingid plastivärgid sinna juurde, et tuleb selline ko... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Põllumehed on praegu kõige suurem kivi, et jõuda kliimaneutraalsuseni. Omal ajal läks see peerumaks vett vedama, inimeste nii-öelda panus selles peerus on umbes sama suur kui veistel, aga seda kavatsust kellelgi vist ei ole. Aga see metaan ja kogu see sõnnik, mi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ma kuulsin praegu kolleeg Alenderi suust, et ta tahab soodesse ja rabadesse päikesepaneele panna. Maal öeldakse, et kuul pähe. Mulle väga meeldivad sood ja rabad. Kui neid [paneele] kusagile panna, siis majade katustele ja kusagile, mitte niitudele. Käed eemale soode... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nii et tegelikult 17 miljardit tuleb veel maksta. Nii et 20 miljardit on selle lõbu hind.

Vaatame, kus me oleme praegu. Oleme sõjas, jah, naftaanumad põlevad ja on kõik muu selline kole sõjategevus. Aga kuhu me oleme jõudnud? Me oleme jõudnud Euroopa kõige kõrgema inflatsiooniga riiki, meie... Loe lähemalt

22:41 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Jah, kolleeg Hepner ütles välja selle, mis kolmapäeval hakkab tulema. Ma otsisin oma seda kollast lehte, kus olid need numbrid ja muudatused, märkmed, aga see oli vahepeal ära korjatud ja oli pandud asemele uus nii-öelda laualeht. Kolmapäeval 8., 9., 10., 11. punkt, ... Loe lähemalt

11.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:25 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (565 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jah, suur põud on kõigele lisaks veel tulemas, kui vaadata Euroopat ja maailma, aga see selleks. Valitseja on mures, et aktsiiside langetamine ei päästa, ja valitseja on mures, kust saada seda veelgi suuremat raha Ukraina abistamiseks. Oskad sa öelda, muidugi, need k... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Valitseja on tõesti mures, et kuigi aktsiisid moodustavad bensiinil 95 siinsamas 51,5%, pool sellest ja edasi, siis selle langetamine ei anna efekti. Aga kuna valitseja suunis on, et saata prügikasti meie eelnõu, siis mida see tegelikult tähendab? Mõtleme enna... Loe lähemalt

17:41 Siseministri 2022. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia „Eesti 2035“ elluviimisest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Sinu kolleeg Klaus Bouillon, Saarimaa siseminister, ütles 22. märtsil, sel päeval, kui Saarimaale tuli 300 Ukraina sõjapõgenikku, eelmisel päeval oli tulnud 90, et meie mõõt on täis. Ligi kaks kuud on juba möödas sellest. Saarimaal tuleb per capita kusagil 40 ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ei hakka küsima seda, kuidas vestlused vägivallatsejatega MARAC‑i meetodil toimuvad. Aga mina ei saa aru ja ma küsin: põhjenda, miks see on hea variant, et anda oma laevastik, politsei ja piirivalve laevastik Kaitseministeeriumile? Ühelt poolt sa nagu sellega nõ... Loe lähemalt

19:02 Lennundusseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (477 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Huvitav kuulda sellest, aga nagu ma aru sain ja ma olen lugenud seda Allar Jõksi hävitavat hinnangut kapo totaalsele kontrollile kõikide nende kärumeeste ja kõikide [nende üle], kes seal pühivad lennukit ja nii edasi. Aga ma ei mäleta, kuidas teie hääletasite 9. mail. ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Muuseas, me ei ole meie pilootide 0,2 promillini veel jõudnudki, aga see Allar Jõksi analüüs, Soraineni [analüüs] tegelikult tasuks kolleegidel läbi lugeda, see on ikka üsna karm. Ja kui sa ütled niimoodi, et teie hääletasite, aga sa ei ütelnud, kuidas see tulemus oli,... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Vaatame. Hea juhataja ja kolleegid! Mul ei ole tiibu ja ma ei oska lennata. Aga ma olen lennanud palju. Ma olen ka lennunduse toetusrühma liige. Nii et lind ma ei ole, aga suhtun sümpaatiaga lennundusse.

Esimesel lugemisel me arutasime seda, kuidas piloodid võivad 0,2 promilliga startida. M... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kolm. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ta ütleb, et see on tugevdatud taustakontroll, mida tuleb täita väga põhjalikult, see võtab palju aega, ja seal tuleb panna kirja oma Facebooki ja muude elektrooniliste kontode salasõnad, tuleb öelda, kellega sa koos elad või oled elanud, milline on su seksuaalne sättumus. Seda hoiab kapo kümme a... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, aitäh!

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Minul mikrofoniga ei ole probleeme, aga kohati on vaikusega probleeme. Ka seesama asi, et kõige lihtsam oleks vaadata stenogrammi. Mis me jahume, sealt on kohe näha.

Loe lähemalt

19:58 Vabariigi Valitsuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse ümberkorraldamine valitsusasutuseks) eelnõu (590 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Kogu pilt või asi peegeldub nagu pudelikillus ja ma tulen tagasi jälle selle pisikese probleemiga, millega ma olen sinu poole juba ammuilma pöördunud. Viis tublit Eesti meest annetasid oma relvad, head relvad ja laskemoona, et kaitseinvesteeringute keskus toimetaks nee... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud minister! Jah, tõepoolest, ma saatsin kirja ka siseministrile ja mõnda aega tagasi saatis siseministri nõunik mulle kirja, ma saatsin selle nendele meestele edasi, aga ma ei leia seda praegu kiiresti üles. Selle mõte oli, et närige muru. Relvad ei ole meeste käes, Ukrai... Loe lähemalt

20:12 Riigihangete seaduse ning riigihangete seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (610 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja, aitäh! Ukrainaga seoses on jah palju selliseid probleeme. Samas jälle kasutatakse erinevaid trikke – ma ei räägi praegu riigihangetest –, kuidas neist mööda nihverdada. Ja minu küsimus on see, et kui vettpidav see praegune konstruktsioon tegelikult eesmärki arvestades on.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, vabandust! See vastus juba oli. Ma tahtsingi küsida, mis meelsus komisjonis oli, aga ma sain juba vastuse, et kahtlusi ja kõhklusi ei olnud.

Loe lähemalt

20:38 Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmise seaduse eelnõu (611 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! See 4400 last, kes õpib – no tegelikult on neid ju kolm korda rohkem, kes jõuavad kohe-kohe sinna. Selge on see, et need lapsed on palju suuremate probleemidega, mis vajavad tõenäoliselt psühhiaatri abi, rääkimata psühholoogist. Ja minu küsimus. Kui palju on pra... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! 800 000 [eurot] traumateraapia raviks, aga minu küsimus on nüüd, ma püüdsin natukene selgust saada, kui palju on neid traumateraapia spetsialiste. See ei ole niisama ja see koosneb väga paljudest spetsiifilistest alateemadest. Kui palju on neid, kes üldse seda... Loe lähemalt

21:42 Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (595 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Seletage mulle, miks Siseministeerium ja Riigikantselei ei kooskõlastanud seda keha. Aga eelkõige huvitab mind see, et siin on öeldud, et eelkõige kardeti Riigikogu rolli vähenemist ja ka õigusselguse vähenemist. Palun avage natuke seda tausta. Kas see Vabariigi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ausalt öeldes ei saanud ma aru, miks teie ei saa aru küsimusest. Juba varemgi on nii olnud. Ma küsisin otse. Esimene küsimus oli see, et siin kardeti Riigikogu rolli vähenemist. Meile on see üsna oluline. Te ei vastanud mulle. Ma loodan, et nüüd vastate.

Ma mainisin, et väljat... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Tahtsin vabandada, et liiga kõva häält tegin, ja püüan ennast parandada.

Loe lähemalt

22:56 Kodakondsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Seaduse mõjud. Oskad sa öelda, mitme mehe või mitme inimese eelnõu see on? Okei, see on selge, et luure või välisriigi sõjavägi, aga kas siin sihtrühma kirjelduse lõpus on nii-öelda Wagneri-sugust eraarmeed mõeldud või?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Tahtsin ikka vastust, kui paljude, mitme inimese eelnõu see on siin. Alles see oli, kui oli Georgi lindi eelnõu, ja see oli selgelt ajendatud ju ühest konkreetsest asjast, mis praegu käimas on.

Aga teine pool, mida ma juba küsisin, on selle kohta: "[...] või relv... Loe lähemalt

23:25 Riigilõivuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (598 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Nagu ma aru saan, 9700 euro eelnõu on see ja kui nüüd Ukrainast tulevad meedikud, siis vabastatakse nad peale riigilõivu ka erialasest kompetentsist. Mul on väga õõvastav seda kuulda. Mu enda vend õppis Tartu Ülikoolis seitse aastat, siis läks Ameerika Ühendriikidesse ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Ma lugesin selle põhjalikult läbi, isegi mitu korda. Aga mis mõtet on maksta riigilõivu sinna registrisse saamiseks, kui sa Eestis kehtivaid nõudeid ei täida? Ma ei hakka rääkima, et ta ei valda eesti keelt, kohalikku keelt, see on selge. Aga need erinevused on väga suured, kaasa arvatud Ukr... Loe lähemalt

23:36 Eestisse lähetatud töötajate töötingimuste seaduse ja töölepingu seaduse muutmise seaduse eelnõu (599 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Järjekordne direktiiv on üle võtmata, see 2014/67/EL, nüüd 2022. aastal, kus me praegu oleme ka. Aga kui me seda millegipärast ei võta üle? Mis siis juhtub, millised sanktsioonid meid ootaksid?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, ma olen küll selle suuresti läbi lugenud, aga äkki sa sõnastad meile lühidalt, mida siis reaalselt tuleb teha selle direktiiviga, et mitte Brüsseli viha alla sattuda ja võimalikku karistust saada. Mis asjad need on, kui saaks maakeeles ja võimalikult selgelt?

Loe lähemalt

23:45 Psühhiaatrilise abi seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (600 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! See on nüüd nagu Jämejala eelnõu. Aga see 7 miljonit, mis nüüd kulub Jämejalas nii‑öelda sundraviks, kui suur see pearaha seal on? Taust on see, ma olen nagu kuulnud, et need kõik, kes vajaksid tõsisemat ravi, nagu ei saa, ja aeg-ajalt juhtub seda, et vend peab ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Vabandust, et ma sellise küsimuse esitan, aga jutt läks, et läheb haigekassale. Ma ei taha, et siin sisuline seos oleks, aga seos on lihtsalt haigekassa. Vahepeal oli väga pingeline tegevus Tervise Arengu Instituudi nii-öelda tükeldamise ja viimisega ka haigekassa orbiidile. Kaugel see asi o... Loe lähemalt

10.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:02 Väljasõidukohustuse ja sissesõidukeelu seaduse, politsei ja piirivalve seaduse ning riigipiiri seaduse muutmise seaduse (Schengeni acquis’ sätete rakendamine tagasisaatmise valdkonnas) eelnõu (518 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! See on üks järjekordne Ukraina eelnõu. Ma loen siit, et ülekaalukalt on need isikud, kellele lahkumisettekirjutust väljastatakse, ukrainlased. Neid oli ülekaalukalt nii 2018., 2019. kui ka 2020. aastal. 2020. aastal oli [ukrainlasi] 313, venelasi 119, moldovlasi 58, ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Tuletan meelde, et ma küsisin ka, kui palju neid [väljasaadetavaid] ukrainlasi 2021. aastal oli. Aga põhiline, mida ma [küsida tahan, on see] – see ei ole küsimus, või ikkagi on küsimus –, et oled sa Mart Võrklaevaga kunagi rääkinud midagi? Seletuskirjas on: Tallinnas Rae vallas asu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Protseduuriline küsimus: kas üldse, lugupeetud juhataja, on mõtet eelnõu arutlusel küsida, kui ettekandja räägib suvalist juttu? Ma küsisin, kas Rae vald kuulub Tallinna linna alla, aga lugupeetud ettekandja rääkis kõike muud juttu, ümarat juttu, aga konkreetsele küsimusele [ei vast... Loe lähemalt

10:26 Avaliku teenistuse seaduse ja töötuskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (543 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Võib-olla ma ei mäleta täpselt, aga tuleta mulle meelde, kas selle eelnõu koostamisel on tehtud väljatöötamiskavatsus ja kas on hinnatud selle vastavust põhiseadusele või Euroopa Liidu õigusele.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma arvan, et ma kuulsin õigesti: sa ütlesid, et kui põhiseaduskomisjon on mõnda eelnõu arutanud, siis järelikult on ta põhiseadusega kooskõlas. See tähendab, et kui Euroopa Liidu asjade komisjon on midagi arutanud, siis on see eelnõu automaatselt kooskõlas Euroopa Li... Loe lähemalt

10:45 Maagaasiseaduse, hädaolukorra seaduse ja konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Nagu ma aru saan, ehitab Elering selle kai. Ma ei tea, mis Alexelale jääb. Aga minu küsimus on, et miks Alexela seda seakisa on viimasel ajal nii paksult täis, ka meie saal siin, mõned kolleegid Isamaast ja sotsidest. Ja ma loen siin, et Alexela firma sees on... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma näen siin, kuidas Alexela ja mõne teise erafirma lobi on nii‑öelda pöörane. Aga minu küsimus on selle kohta, et valge laev peaks 1. novembril tulema Lahepere lahte. Samas on Pakri poolsaarel üle 300 meetri pikkune kai olemas, nii et seda 4–5 miljonit ei peaks... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kas sina ministrina ei karda seda, et aeg on liiga lühike ja esimesed katastroofid ...  Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa-jaa. Raivot ei ole siin.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud kolleegid! Gaas ajab tagajalgadele, kuigi meil ongi ainult ühed jalad, ei ole esi- ega tagajalgu. Aga see selleks. Ma vaatan murelikult, mis toimub. Millal see oli, kui Taavi Rõivas oli peaminister ja oli küsimus, kuhu see terminal rajada, ja meie lapspeami... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluks küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

On langenud halli liigasse ja Infortari juhid räägivad, et on kasulik Läti lipu all olla. See on ka LNG-punkerlaev, mis praegu liigub ringi. See ei hakka tulema Paldiskisse, aga see on väike näide sellest. Ma ei hakka rääkima, milliste kahtlaste asjadega see Optimus tegeleb merel, sellest jõuab h... Loe lähemalt

12:00 Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (502 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Jaak! Jah, nende numbrite üle võib vaielda ja võib-olla neid ei peakski siin sellisel kujul olema, aga samas mingi orientiir peaks olema. Nüüd, bakalaureusega ei ole probleemi, magistriga tuleks miinus 6% ja doktoril on 30%. Aga kas see tempo, kui eesmärk on 2025/2026. õppeaasta... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Vaatame nüüd niimoodi, et kui midagi ei liigutaks, noh, seda eelnõu ei menetletaks, visataks prügikasti ja nii edasi, ega üldse seda valdkonda ei reguleeritaks. Kui praegu vaadata, siis seitsme aastaga on bakal 94%-lt 92%-le, magistril 87%-lt 74%-le ja doktoril 82%-l... Loe lähemalt

09.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:57 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Jah, hea juhataja. Protseduuriline jah. Te ütlesite, et probleem on olemas, et taha ei kuule hästi, kuna võimendus on nagu nadi. Me hakkame kohe menetlema lisaeelarvet, kus on palju miljoneid. Kas Riigikogu juhatus on mõelnud selle peale, et mõnisada tuhat leida selle pakilise probleemi lahendami... Loe lähemalt

15:17 Välismaalaste seaduse ja välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse muutmise seadus (241 UA) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Tõnis, kui me peaksime abielluma sinuga, siis me saame abikaasadeks, aga igal juhul mitte sugulasteks. Mul ei ole küll seda plaani. Kui vaadata, kes on sugulased, siis need on isad, emad, õed, tädid, lelled, sõtsed, nõod, onud, isegi kõugud. Aga hõimlased on a... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Mõni aeg tagasi hea kolleeg Toomas Kivimägi tegi hulga ettepanekuid, et võiks abielluda vanuses 10, 11, 12 ja umbes selliste neiudega. Ja kui põhiseaduskomisjonis asendati ootamatult sõna "abikaasa" sõnadega "lähedane sugulane", siis ma mõtlesin, mida Toomas sel... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... raskendab õiguse praktilist kohandamist ning tekitab juurde õigusvaidlusi, mida saanuks vältida." Seda ütleb Priit Pikamäe, hinnates meie kõigi loomingu kvaliteeti eelmisel aastal, et me toodame reeglina praaki. See on üks selline näide sellest nüüd juba sellel aastal. Ja see on oluline, mida... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma kuulsin, et te nagu populariseerite kassi või koera loopimist üle aia. Kas see on üleskutse? Või kuidas see läheb kokku käitumise hea tavaga? Aga tulles sellesama eelmise küsimuse juurde, mitmes rollis võib ikkagi üks Riigikogu saadik siia kõnepulti tulla? Fraktsiooni nimel, siis... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, härra Pevkur. Ma kuulsin, et teie kassi loopimine on "Kuulsuse narridest". Ma küsin, et kas te loete "Kuulsuse narre" tihti õhtuti.

Loe lähemalt

19:21 Tervise- ja tööministri 2022. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud terviseminister! Konstantin Päts ütles 1934. aastal, et rahvas on haige ja me peame näitama selle sümptomeid, et seda ravida saaks. Ma küsin nüüd sinult kui terviseministrilt, millised kõige olulisemad sümptomid sa välja tooksid, mida peaks ravima, millega on kõige rohkem... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea tööminister! Et rahvas on haige, sellest me rääkisime, aga räägime tööst. Soomes on muna, või, jahu ja juust vaata et odavamad kui siin Tallinnas. Aga koristajale või bussijuhile makstakse seal millegipärast paar-kolm korda rohkem. Üldse tööviljakus – kumbki liigutab, ma arvan, ... Loe lähemalt

20:56 Arupärimine individuaalkvootide kohta Peipsi järvel (nr 127) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! On sul ülevaadet, kui palju on seal Peipsi ja Pihkva järvel ajaloolist püügiõigust suurte kalakuningate käes? Milline see kaartide jaotus praegu selles piirkonnas on?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! No see on selline väga habemega, üsna halli habemega lugu. Ma olen ise Tartu ja Jõgevamaa saadikuna sellega aastaid tegelenud. Kui natukene tõusta kõrgemale ja vaadata Peipsi-Pihkva ja Lämmijärve piirkonda, siis seal on laias laastus olnud kolm kalakuningat. Rahvas n... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Et mitte liiga pikale minna, [ütlen lihtsalt, et] praegusel hetkel ma näen tõesti positiivset külge, et see ei ole ka päris normaalne, kui kalandus on kahe ministeeriumi vahele jäänud. Praegu on vähemalt need kaks ministrihärrat enam-vähem ühte meelt, samuti nende alamad, ametnikud. On lootust, e... Loe lähemalt

04.05.2022 / 17:00 XIV Riigikogu, VII session, additional sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

17:02 Perehüvitiste seaduse, sotsiaalhoolekande seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (605 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister, aitäh sellise põhjaliku vaimutöö eest! Ei ole jõudnud kõiki numbreid läbi lugeda ja [uurida] tasakaalu, kuidas nad omavahel [klapivad]. Aga ma küsin ühe sellise küsimuse. Iga Ukraina sõjapõgeniku tervisekontrolliks on ette nähtud 400 eurot. Kas see on ette nähtu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Te kogu aeg puiklete, et tervisevärk ei ole sotsiaalkaitseministri [valdkond], aga tervis on juhtumisi ka väga oluline sotsiaalkaitse osa. Ja pealegi, miks me [teilt] küsime: terviseminister ise on haige, nagu olen kuulnud. Nii et teie võiksite natukene valgusta... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Protseduuriline on see, et kolleeg Lotman siin andis mõista, et meie rida on siin nii-öelda mustad lambad, keda Ukrainas toimuv jätab külmaks. Ma tahan öelda, et see puudutas mind. Ma olen selgelt Ukraina ja meie poolel, aga mina ja meie, see rida vähemalt, kus ma olen, lähtume eelk... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma enne lihtsalt [võtsin] protseduurilise küsimuse, sest mind häiris teie kõnes, et te kasutasite sõna "sõjaeelarve". See oli varem. Ja kui Mart Helme sellest rääkis, siis mulle tuli meelde, et te kasutasite seda. Kas tõesti on see sõjaeelarve, mis tuleb varsti ... Loe lähemalt

18:23 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (606 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea esimees! Lugupeetud minister! See on eraldi eelnõu, mitte lisaeelarve. Siin on isegi number peal: 606. Minu küsimus on, mida kolleeg Padar juba küsis: miks ainult nii lühidalt? Ega see segadus [ei kao], need asjad igal juhul jätkuvad. Te ütlesite, et kuna see on lisaeelarve. Aga see ei ole li... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Te olete öelnud, et see aktsiisi langetamine on praegu küll väikesele seltskonnale, aga laiadele rahvamassidele kütuseaktsiisi ei ole mõtet langetada, kui me [tahame] solidaarselt käituda naaberriikidega. Kas te olete arutanud Läti või Leedu kolleegiga, et võiks... Loe lähemalt

19:23 Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud minister! Siin on öeldud, et sadat ajakirjandusettevõtjat toetatakse ... (Saalis on sumin. Juhataja helistab kella.)

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... et sadat ettevõtjat toetatakse 5,7 miljoniga. Ja siin on öeldud – jälle on seostatud seda Ukraina sõjaga, kõik on nagu jälle ühte potti pandud –, et kvaliteetajakirjandus kajastab Ukraina sõda õiglaselt. Aga siin on öeldud, et see ei puuduta erootika- ja pornoajakirju. Aga need on ka kvalitee... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Endise ajakirjanikuna, ajakirjanduse juhina pean kahjuks tunnistama, et kvaliteetajakirjandust on häbematult vähe. Ja mind sügavalt solvas see, kui ma lugesin täna, et kohus on trahvinud ühte vähestest Eesti kvaliteetajakirjanikest Tarmo Vahterit selle eest, et ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Lugupeetud aseesimees! Ma täpselt ei jälginud, aga kas ma sain õigesti aru, et tegite meile üleskutse minna ja võtta üks pits?

Loe lähemalt

20:19 Riigi 2022. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (608 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Süda läheb soojaks, kui ma loen, et te olete ette näinud 100 000 eurot lemmikloomade marutaudi vastu vaktsineerimiseks. Arvestades, et vaktsineerimise hind on umbes 30 eurot, see tähendab 3300 kassi ja koera vaktsineerimist. Samas oli Ukrainas eelmisel aastal 153 koera... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Loomaarstid on öelnud, et Ukraina elanikel on rohkem muret selle pärast.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Eelmine küsimus [puudutas] 100 000 eurot Ukraina põgenikpenidele, 3000-le umbes. Marutõve vastu vaktsineerimise puhul on selge, keda eelistatakse, kuna enamik meie penisid ei ole vaktsineeritud. Aga nüüd võtame toimetulekutoetused: 28,57 miljonit, seejuures 10 2... Loe lähemalt

04.05.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:12 Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (keskkonnaregistri seaduse kehtetuks tunnistamine) eelnõu (441 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Pool muna või terve muna? Tegelikult võiks teile meelde tuletada, et see on väga käänulisel teel kulgenud eelnõu. Tegelikult on ta number nüüd 441, aga sündis ta hoopis numbriga 292. Ja algas see 23. novembril 2020, aga 22. septembril 2021 keskkonnaminister Tõnis Möl... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... selline tegevus käib, aga metsaga salatsetakse. Põllumaa puhul võiks ka olla.  

Ja tuletan meelde veel ühe märksõna: kährikud. Need ei ole mitte need kährikkoerad, kes kunagi toodi meile, vaid on ülekantud tähenduses need, kes siin sõeluvad ja helistavad memmedele ja taatidele, kellel o... Loe lähemalt

15:36 Politsei ja piirivalve seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse (eriteenistuste ühtlustamine) eelnõu (508 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Eelnõu eesmärk on nagu üllas: ühtlustada eriteenistujate sotsiaalseid tagatisi, võrdne kohtlemine ja bürokraatia [vähendamine]. Aga lugesin, et ROTAL-i ettepanekud valdavalt ei leidnud toetust. Ja minu küsimus on, kui palju see muudab asja paremaks, kui palju need er... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Tahaks rotatsioonist rääkida. Need nii sala- kui ka tavapolitseinikud ja päästjad ja vanglaametnikud ja nii edasi – kui suur see rotatsioon tegelikult praegu nendes silotornides on? Ma saan aru, et tammede allee peabki kaua kasvama, muidu see ei saagi tammede alleeks... Loe lähemalt

16:11 Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja tööstusheite seaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Heiki! Aitäh sellise minimalistliku esinemise eest! Aga sina oled F-gaaside suurim spetsialist meil siin saalis ja juhtisid tähelepanu, kuidas nad tulevad ja kuidas nad liiguvad. Rene ei saanud ministrihärralt selle kohta vastust. Mida sina teeks nende F-gaaside liikumise kiirem... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Heiki! Jah, tõesti, komisjonipoolse ettekandjana sa võid kitsalt võttes öelda või maha lugeda, mis seal tegelikult [toimus]. Aga laiemalt võttes ma küsin nii. Mina keskkonnakomisjoni liikmena oleks saanud sult toona küsida neidsamu küsimusi, et sa saaksid praegu siin vastata, võ... Loe lähemalt

04.05.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

13:32 Integratsioon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Kui rääkida integratsioonist, siis jaanipäeva paiku peaks siin olema 50 000 ukrainlast. Ma ei hakka küsima, mis [summa] lisaeelarves on, aga kas valitsuses on arutatud, kuidas seda seltskonda integreerida Eesti ühiskonda, või on ettekujutus, et lähevad varsti tagasi? <... Loe lähemalt

03.05.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:01 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele võtta tagasi allkiri 18.02.2014. a. alla kirjutatud Eesti Vabariigi ja Venemaa Föderatsiooni vaheliselt piirilepingult" eelnõu (540 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Ma olen natuke segaduses. Kui välisminister Paet 18. veebruaril kolleeg Lavroviga selle lepingu alla kirjutas, siis nädal aega hiljem algasid Ukraina sündmused: Krimm ja nii edasi. Ja nüüd, kui kolleeg Mihkelson kohtus 7. veebruaril kolleeg Slutski ja teiste V... Loe lähemalt

11:49 Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (552 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Kui koolitoidu hind oli veel 78 senti, siis oli see meie tublidel vangidel 1,3 eurot. Ma ei tea, milline see hind praegu on, aga kõik meie 2400 vangi jälgivad kindlasti ka seda arutelu siin. Milline see seis on praegu? Kartuli hind on tõusnud 120% ja tatral 14... Loe lähemalt

02.05.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

(Saalis räägitakse.) Ma ootan niikaua, kuni kolleegidel on tähtsamat rääkida. (Juhataja helistab kella.) Kuulasin kolleeg Jürgen Ligi tarka juttu, kuidas 30 aastat on siin [asjad] olnud. Kas Riigikogu juhatus on arutanud, et inimene, kellel on kõige pikem isiklik mälu Riigikogus, selline tõeline ... Loe lähemalt

17:18 Arupärimine solidaarsuse kohta sõja ajal (nr 130) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Solidaarsusest sõja ajal – suurepärane pealkiri. Aga kuidas lugupeetud peaminister kommenteerib seda, et me oleme kõik Venemaa naaberriigid, aga kui vaadata, kui palju eestlane, lätlane või leedukas on suhtarvuna per capita SKT‑st panustanud Ukraina ab... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Minu kõne mõte on umbes samasugune nagu Mardil, aga erinevalt Mardist ja paljudest teist olen ma täna hommikul kaks tundi kuulnud riigi lisaeelarve sisu kohta ministritega diskuteerides. Nii et mul on praegu natukene rohkem infot [kui teil], aga muidugi vähem k... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, oleks küll vaja. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja kellukene ka siis võib‑olla!

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, aitäh! Nii et ma ei näe siin hästi solidaarsust. Aidata tuleb, aga ei tohi unustada ära ka oma rahvast. Ja see teeb mulle ja mitte ainult mulle muret. Saarimaa siseminister Klaus Bouillon ütles 22. märtsil – [Saarimaal] on miljon elanikku –, et meie mõõt on täis. Nende mõõt on täis! Aga mõõt... Loe lähemalt

18:40 Arupärimine Venemaa agressiooni mõju kohta Eesti majandusele (nr 125) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Sõdade puhul ongi energiakaart kõige olulisem, ükskõik, kus sõda toimub. Aga ma küsin gaasi kohta. Peaminister lõikas meid siin vahepeal aplombiga Vene gaasist lahti. Aga Eesti Gaasi juht ühel riigieelarve kontrolli erikomisjoni istungil hakkas ääri-veeri rääkim... Loe lähemalt

21.04.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:30 Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (382 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Mul ei olnud plaani tulla siia, aga kuulates Aivari juttu, no mitte ei saanud tulemata jätta. Ka mul on kahtlused ja kõhklused.

Ma räägin sellest, millega ma olen viimased paar nädalat suuresti tegelenud, valge laeva teemast. Jah, me oleme deklareerinud, et Ven... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paluksin küll. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Viimane kiri läks alles teisipäeval. Täna on neljapäev. Seal on selgelt öeldud ... Seda ma vist peaks tsiteerima, kui ma selle üles leian. Aga ma räägin teile lühidalt, mis selle sisu on. Sisu on see, et kõik need turvakaalutlused, et tuleb koolimaja ära viia sealt Põhjasadama juurest, kui tanker... Loe lähemalt

20.04.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

12:48 LNG-gaasi vastuvõtt video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Viimastel päevadel olen ma üsna palju tegelenud selle võimaliku LNG‑terminaliga. Nädalavahetusel viibisin isegi Põhjasadama territooriumil ja vaatasin oma silmaga, mis olemas on. Aga eile saatis Paldiski Põhjasadama juhtkond kirja, mille ühte punkti ma tsiteerin praegu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma tulen hakkepuidu juurest siiski LNG juurde. Tsiteerin jätkuvalt Põhjasadama juhtide eilset kirja: "Paldiski Põhjasadama pöördumised ja ettepanekud lähevad ametkondades kaduma. Mitmed kirjad on jäänud vastuseta ning on selgunud, et neid lihtsalt ei registreeri... Loe lähemalt

13:10 Energiamajandus video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kuidas selle 1000 megavatiga on, kas on pikendatud seda kohustust? Ja kas on Venemaa [võrgust] desünkroniseerimise puhul praeguses valguses mingisuguseid samme astutud?

Loe lähemalt

13:41 Muud küsimused video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma tahaksin küsida peaministrilt. Austatud valitseja! Eile ilmus Kieli maailmamajanduse instituudi raport, mis näitab täiesti otseselt, et see, kui [Eesti] Päevaleht nimetas teid sõjaprintsessiks, vastab täielikult tõele. Eesti on kuu ajaga toetanud Ukrainat rahaliselt sama palju ku... Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee